
Maja Magazines heeft als missie om lezers wereldwijd te verbinden door middel van een diverse selectie van internationale tijdschriften. Met een uitgebreid aanbod aan magazines, die rechtstreeks aan de deur van hun klanten worden geleverd, biedt Maja Magazines tijdschriften aan in verschillende talen. Klanten kunnen magazines bestellen in verschillende talen, maar de focus van Maja Magazines ligt op Engelstalige tijdschriften. Om deze content op een internationale schaal aan te bieden, hebben wij een innovatieve aanpak ontwikkeld die de contentcreatie voor Maja Magazines optimaliseert.
Wat hebben we gedaan voor Maja Magazines?
We zijn gestart met het opzetten van een uitgebreide spreadsheet voor alle Nederlandse producten van Maja Magazines. In deze spreadsheet hebben we verschillende attributen vastgelegd, waaronder productnaam, taal, type abonnement en land van uitgave. Door gebruik te maken van AI (Artificial Intelligence) hebben we snel en efficiënt content geschreven voor al deze producten.
Daarna hebben we de Nederlandse teksten ook in dezelfde spreadsheet vertaald naar andere talen. Dat hebben we gedaan vanuit de Nederlandse website (https://www.tijdschriftenzo.nl/) naar de 9 andere domeinen (talen) van Maja Magazines. Alle beschikbare talen van Maja Magazines:
- Duits
- Frans
- Italiaans
- Zweeds
- Fins
- Engels
- Amerikaans
- Spaans
- Portugees
Elk tabblad in de spreadsheet vertegenwoordigde een andere taal, wat het proces overzichtelijk en gestructureerd hield. De vertaalde productbeschrijvingen konden op die manier gemakkelijk geüpload worden naar de verschillende webshops. Hierdoor hebben we niet alleen tijd bespaard, maar ook de schaalbaarheid van de contentcreatie aanzienlijk verhoogd.
Deze aanpak stelde Maja Magazines in staat om snel en effectief hun producten in verschillende talen aan te bieden, zonder in te boeten op kwaliteit. Het resultaat? Een gestroomlijnd proces dat hun online aanwezigheid heeft versterkt.
Enkele succesvolle resultaten op een rijtje
- +90,4% meer aankoopconversies
- -31,1% minder kosten per conversie
- +14,2% meer gebruikers
- +20,4% meer aankoopconversies via het organische kanaal
Deze resultaten zijn een vergelijking van de periode: 1 januari 2024 t/m 1 juni 2024 en 1 januari 2023 t/m 1 juni 2023.
Ben je ook op zoek naar manieren om jouw content te optimaliseren? Bij Kick Off Digital staan we klaar om je te helpen. Ontdek meer over content marketing en lees onze blog over schaalbare content om te zien hoe wij jou kunnen ondersteunen. Samen gaan we voor de meest succesvolle resultaten en het behalen van jouw doelen!