Search Engine Advertising (SEA)

Google Ads
Microsoft Ads
Google Shopping
Youtube Ads

Google Ads uitbesteden?

Om altijd een toppositie te krijgen in de zoekresultaten kunnen Google Ads van grote waarde zijn. Google Ads is een belangrijk onderdeel van SEA, oftewel Search Engine Advertising, waarbij er passende advertenties worden gemaakt om in de betaalde zoekresultaten getoond te worden. Waar SEO gericht is op organische resultaten, draait het bij SEA dus juist volledig om betaalde resultaten. En op het moment dat je betaalt voor resultaten, is het wel zo prettig dat deze resultaten voldoen aan de wensen. Tijd om een specialist in zoekmachine adverteren in te schakelen!

Daag ons uit!

Martijn Vlassak - B2B SEA Specialist

Martijn Vlassak

SEA specialist
Google partner

Zoekmachine adverteren door specialisten

Het grote voordeel van zoekmachine adverteren is dat je direct zichtbaar bent voor jouw doelgroep. Tenminste, als je voldoende kennis hebt van de snel ontwikkelende biedstrategieën, targeting/retargeting en advertentievormen. SEA uitbesteden aan een SEA specialist is daarom in veel gevallen de beste keuze om snel rendement te kunnen behalen. Een SEA specialist is volkomen thuis in alle ins en outs rondom Google Ads en weet precies hoe zo’n zoekmachine advertentie ingericht moet worden om hier alles uit te halen. Door jouw wensen, doelstellingen en bedrijfsverhaal bij een SEA specialist neer te leggen, weet deze kenner alles te vertalen naar een sterke zoekmachine advertentie.

Google Ads

Advertenties op de meest populaire zoekmachine, Google.

Microsoft Ads

Advertenties op andere zoekmachines zoals Bing van Microsoft.

Google Shopping

Advertenties via shopping kanalen zoals Google Shopping.

Youtube Ads

Advertenties inzetten via andere kanalen zoals YouTube.

Onze SEA cases

Neem een kijkje naar onze cases waar we klanten hebben geholpen met SEA!

Vormen van SEA

Niet iedere bezoeker van een zoekmachine heeft hetzelfde doel. Waar de één op zoek is naar enkel informatie, wil de ander daadwerkelijk een aankoop doen. Om de zoekmachine advertenties zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij jouw klanten zijn er verschillende vormen van SEA te hanteren:

Google Ads

Google is de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Google heeft dan ook een eigen tool waarmee er binnen de zoekmachine geadverteerd kan worden: Google Ads. Om Google Ads in te zetten dien je de juiste zoektermen te koppelen aan de ad, een budget in te stellen en (natuurlijk) een aansprekende advertentie te maken. Om de stappen te kunnen volgen dient er dus eerst een zoekwoordenonderzoek te worden gedaan.

Display Ads

Een ander woord voor display is banner. Display Ads is dan ook het adverteren door banners in te richten met aantrekkelijke reclame voor jouw bedrijf. Display Ads vind je op bijna iedere webpagina terug en bieden dus tal van mogelijkheden. Welke webpagina goed past bij jouw bedrijf en jouw ad kun je samen met de SEA specialist bepalen, om hier vervolgens een betaalde Display Ad te plaatsen.

Social advertising

De naam social advertising zegt het al, maar SEA kan ook worden ingezet op social media platformen. Denk aan Facebook, Instagram en Pinterest, waar je betaalde advertenties kunt plaatsen om jouw doelgroep beter en sneller te bereiken.

SEA bureau inschakelen of zelf doen?

SEA uitbesteden is altijd de beste keuze. En dat zeggen we niet om klanten binnen te slepen, maar omdat we in de praktijk simpelweg nog veel te vaak zien dat er volledige budgetten in SEA worden gestopt, zonder het gewenste rendement te behalen. Niet zo gek, want SEA vraagt om specifieke kennis die de gemiddelde ondernemer niet kan hebben. De tijd die het opzetten én continu optimaliseren van zoekmachine advertenties kost is er dan ook zeker niet ‘even bij’ te doen.

SEA campagnes optimaliseren

We noemden het al even: SEA campagnes optimaliseren. Het is namelijk niet zo dat een SEA campagne online gezet kan worden om vervolgens nooit meer naar om te kijken. Naar aanleiding van de resultaten en retargeting ontstaan er vele nieuwe mogelijkheden om de zoekmachine advertenties te optimaliseren en zo een nog hoger rendement te behalen.

Hulp nodig van de beste SEA specialisten?

Onze SEA specialisten weten als geen ander SEA te verwerken in een complete online marketing strategie voor jouw bedrijf. Door alles specialisten van Kick Off Digital aan te laten schuiven kun jij dus niet alleen Search Engine Advertising uitbesteden, maar ook het gehele marketingbeleid een upgrade geven. Wanneer ga jij starten met het creëren van een mega groot bereik?

Thom van de Donk - B2B online marketing strateeg
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.