
Merel in Wonderland | Meer rendement door synergie SEA, SEO & Social Advertising
Merel in Wonderland is een online winkel voor Oosterse woonartikelen. Verschillende online marketing kanalen werden los van elkaar ingezet,…
De eerste pagina op Google is het perfecte podium voor ieder bedrijf. Om deze positie te behalen kun je SEO (Search Engine Optimization) inzetten. SEO helpt jou namelijk bij het beter vindbaar worden voor zoekmachines, waaronder Google. Zoekmachineoptimalisatie is echter moeilijker dan het lijkt, als dit geen dagelijkse kost voor je is. SEO uitbesteden aan een specialist is dan de perfecte oplossing!
De term ‘schoenmaker blijf bij je leest’ is in het geval van SEO absoluut van toepassing. Zoekmachineoptimalisatie werkt het allerbeste als het in één keer goed wordt aangepakt en dan is een SEO specialist precies wat je nodig hebt. SEO uitbesteden aan een specialist brengt niet alleen een stukje vindbaarheid met zich mee, maar ook inzicht in de vraag vanuit jouw potentiële klant. Waar zoekt jouw doelgroep daadwerkelijk naar? En op welke manier kun jij middels het gebruik van SEO naar voren komen in de zoekmachines als zijnde ‘hét antwoord’ op deze zoekterm? Een SEO specialist helpt jou met het beantwoorden van deze vragen.
Uitvoeren van een zoekwoordonderzoek en bepalen focustermen.
Analyse van online concurrenten en bepaling SEO strategie.
In kaart brengen van de huidige situatie van de vindbaarheid.
Technische SEO voor een sterke basis, UX en innovatieve SEO.
Analyse van website-techniek en aanbevelingen richting webdevelopment
Het opbouwen van backlinks naar je website voor extra verkeer.
Analyse van backlinkprofiel vs. dat van (online) concurrenten.
Overtuigende content creatie om nieuwe bezoekers aan te trekken.
Neem een kijkje naar onze cases waar we klanten hebben geholpen met SEO!
Merel in Wonderland is een online winkel voor Oosterse woonartikelen. Verschillende online marketing kanalen werden los van elkaar ingezet,…
De website Anno1982.nl heeft in de zomer van 2023 een organische groei in websitebezoekers doorgemaakt van ruim 500% ten…
Search Engine Optimization bestaat uit meer dan enkel een paar zoektermen in een tekst verwerken. Juist het optimaliseren van alle online content zorgt ervoor dat jij straks staat te shinen op die eerste pagina met zoekresultaten. SEO kent dan ook verschillende vormen, passend bij verschillende online kanalen. Zo kun je voor een betere vindbaarheid op Pinterest kiezen voor het inzetten van Pinterest SEO, waar je voor Marketplaces op social media juist weer Marketplace SEO toe kunt passen en voor YouTube – je voelt hem al aankomen – YouTube SEO. Verder kun je jouw bedrijf nationaal, internationaal of juist lokaal (middels Local SEO) beter op de kaart zetten. Naast deze specifieke vormen van SEO, is Jobmarketing SEO erg populair om de krappe arbeidsmarkt succesvol mee aan te vechten en het juiste personeel aan te trekken. Op die manier krijgt SEO een brede functie binnen het bedrijf.
Zoekmachineoptimalisatie kost tijd en geld. Om zowel de kosten als de benodigde uren te beperken is het verstandig om een SEO bureau in te schakelen en niet zelf aan de slag te gaan met SEO. Alleen het uitvoeren van een kwalitatief zoekwoordenonderzoek vraagt namelijk al om de nodige kennis en hoogwaardige systemen. Een SEO bureau heeft dit allemaal bij de hand om binnen no-time een sterke SEO strategie voor jou op te stellen en tegelijkertijd delen van deze strategie uit te voeren om jouw online vindbaarheid een flinke boost te geven. Daarnaast is de wereld rondom SEO continu in beweging, is de kans groot dat jij al snel niet meer op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en dus kansen mist om hogerop te komen in de ranking van zoekresultaten. Dit terwijl een SEO bureau fulltime bezig is met het benutten van deze nieuwe kansen om jou op een effectieve manier naar jouw doel te brengen.
Natuurlijk kun je non-stop geld investeren in advertenties die ervoor zorgen dat jij bovenaan de eerste pagina van de zoekmachine wordt getoond als er wordt gezocht op een specifiek zoekwoord. Maar waarom zou je dit doen als je met één investering een blijvend en groeiend resultaat kan worden bereikt? Om het nog maar niet te hebben over het feit dat de meeste mensen de Ads keihard voorbij scrollen. SEO is de ideale manier om meer organische bezoekers aan te trekken en op die wijze jouw doelen met betrekking tot vindbaarheid en bereik te behalen. Het aantrekken van organische bezoekers heeft daarnaast een groot voordeel: je weet zeker dat de bezoekers écht op zoek zijn naar een product, een dienst, een antwoord of een oplossing uit jouw assortiment. De kans op een interessante lead is dus vele malen groter. Dat het aantal zoekopdrachten nog altijd ieder jaar stijgt, biedt alleen maar meer kansen om organische leads binnen te halen!
Om echt te knallen met SEO zijn er drie pijlers, die enkel werken als ze elkaar versterken. Een SEO specialist zal daarom altijd aan de slag gaan met al deze SEO componenten:
Technische SEO omvat ontzettend veel aspecten die, wanneer ze correct worden uitgewerkt, zorgen voor een website die op technisch vlak aansluit bij de richtlijnen van Google. De technische SEO is dus een vereiste voor een goede ranking in de zoekmachines. Een website die niet voldoet aan de richtlijnen van de zoekmachines zal namelijk niet snel op de eerste pagina getoond worden.
Content is de sleutel tot succes. Want zoekwoorden verwerken kan alleen in online content. Deze SEO content kan verschillende vormen aannemen, waaronder de welbekende blogs. Gezien het plaatsen van blogs een fijne manier is om kennis te delen en tegelijkertijd aan Google te laten zien dat jouw website het antwoord op de vraag van de bezoeker bevat, is bloggen een uitermate geschikte manier om organische bezoekers aan te trekken.
Hoe relevant vindt een zoekmachine jouw website? Bij deze vraag staan veel bedrijven niet voldoende stil. Een zoekmachine is slim genoeg om te achterhalen of de bezoeker daadwerkelijk de gewenste informatie heeft gevonden op jouw website of dat er enkel zoekwoorden zijn verwerkt om zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. Het plaatsen van kloppende, relevante en informerende content is dus een belangrijk onderdeel van SEO om de autoriteit op peil te houden.
Als ervaren SEO bureau werken wij graag volgens het E.E.A.T. principe. E.E.A.T. staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Door het E.E.A.T. principe te volgen zal Google steeds meer waarde hechten aan jouw website en aan individuele pagina’s, omdat deze bewezen hebben kwalitatief hoog te scoren op het gebied van expertise. Combineer dit met voldoende autoriteit en een hoge mate van betrouwbaarheid en je hebt SEO goud in handen.
Ben jij klaar om jouw online vindbaarheid naar een hoger niveau te tillen door SEO specialisten aan het werk te zetten voor jou en jouw doelgroep? Dan nodigen we je van harte uit voor een goed gesprek, waarin we graag ontdekken wat jouw wensen zijn, waar jouw kansen liggen en hoe we jouw doelen samen kunnen bereiken.