Tja, iedereen wil natuurlijk een optimale marketingstrategie. En mooie of betere resultaten behalen. Dat kan op allerlei manieren, maar twee van de meest besproken zijn Account Based Marketing (ABM) en Inbound Marketing. Ze hebben allebei voordelen en een unieke aanpak. Maar welke past dan het beste bij jouw bedrijf? Na het lezen van deze blog weet je welke strategie jij moet kiezen!
Zo werkt Account Based Marketing (ABM)
Je hebt vast een beeld bij wie nu echt jouw ideale klant is. Zijn het B2B bedrijven? Is het de marketing manager van een bedrijf? Of is het net de IT manager die je wil aanspreken? Bij ABM richten we ons op díe klant die het ideale profiel heeft. Het zijn de personen die perfect aansluiten bij jouw buyer persona waar je je gepersonaliseerde campagnes naartoe wil richten. Het doel? Direct met de beslissers binnen je ideale bedrijf in contact komen.
Zo werkt Inbound Marketing
Blogs, e-books of social media posts: het wordt allemaal gezien als waardevolle content. In plaats van actief klanten te benaderen, trek je hen naar je toe met deze waardevolle content. Bij Kick Off Digital:
- helpen we je bij de ontwikkeling van een sterke inbound strategie.
- verbeteren we je vindbaarheid met SEO,
- plaatsen gerichte advertenties met SEA,
- vergroten je merkbekendheid via Organic Social, en
- breiden het uit met betaalde Social Advertising.
Zo bied je waarde, bouw je aan een sterke online aanwezigheid en wek je de interesse van jouw ideale klanten.
Wat is het verschil tussen Account Based en Inbound Marketing?
Dat zit ‘m vooral in de aanpak en de focus van je marketinginspanningen.
Bij ABM richt je je op een selecte groep van specifieke bedrijven die je als potentiële klant ziet. Je ontwikkelt gerichte campagnes en “customized” content speciaal voor deze bedrijven om hen echt te overtuigen. Inbound Marketing richt zich op het aantrekken van een breder publiek door waardevolle informatie te delen die potentiële klanten helpt. Zij komen op een natuurlijke manier in contact met jouw bedrijf.
Account Based Marketing en Inbound Marketing naast elkaar inzetten?
Jazeker! Zet je beide strategieën naast elkaar in? Dan profiteer je van de sterke punten van allebei. Met ABM richt je je op specifieke bedrijven en pas je je campagnes aan om ze direct te benaderen. Tegelijkertijd gebruik je Inbound Marketing om waardevolle content te creëren die een bredere doelgroep aantrekt en je merk zichtbaarheid geeft. Dat zorgt ervoor dat je niet alleen de aandacht trekt van je ideale accounts, maar ook van potentiële klanten die mogelijk nog niet op je radar stonden. Klinkt ideaal, toch?
Weten welke marketingstrategie bij jouw onderneming past?
Laten we het samen ontdekken! Bij Kick Off Digital hebben we de tools en de expertise om jouw ideale marketingstrategie aan te pakken. Ontdek zelf waarom Kick Off Digital de perfecte sparringpartner is voor online marketing: plan iets in. Wij zetten de koffie alvast klaar!