Wat is Google Search Console Insights?
Google heeft “Google Search Console Insights” gelanceerd. Met GSC Insights kunnen marketeers, data analisten en website beheerders makkelijker begrijpen en achterhalen welke content hun publiek aanspreekt en wat het gedrag van de doelgroep is.
In het kort samengevat combineert GSC insights data vanuit Google Search Console en (wanneer gekoppeld) Google Analytics om het voor de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken om de prestaties van content te begrijpen en analyseren.
Wat hebben we aan Search Console Insights?
In principe was alle data die GSC insights ons aanbiedt al beschikbaar, het enige wat deze nieuwe functie toevoegt is het automatisch leggen van verbanden tussen verschillende type data en tools. GSC Insights zou je kunnen helpen de volgende vraagstukken op te lossen:
- Welke content presteert het beste en welke content is trending?
- Hoe presteert je nieuw geplaatste content?
- Hoe ontdekken Google gebruikers je content?
- Welk artikel verwijst de meeste gebruikers door naar je website en content?
Al deze punten waren al te achterhalen via Google Search Console of Google Analytics en vele andere tools, GSC Insights maakt het alleen net wat eenvoudiger en visueel aantrekkelijker. Hiernaast is de data uit GSC Insights ook beter te begrijpen voor gebruikers die niet al te diep in de data willen duiken of hier minder verstand van hebben.
Search Console Insights openen
Er zijn verschillende manieren om GSC Insights te openen, namelijk de volgende:
- Open de overzichtspagina van Google Search Console en selecteer Google Search Console Insights
- Open Google Search Console Insights wanneer je zoekt op een zoekterm die gerelateerd is aan je GSC account
- Open Google Search Console Insights rechtstreeks met deze link.
- Open Google Search Console Insights via de IOS GSC app.
Verbeter je contentstrategie
Nu je weet wat er allemaal kan met de data inzichten van Google Search Console Insights kan je aan de slag met het verbeteren van je contentstrategie. Heb je meer hulp nodig bij het creëren van content?
[…] analyse van jouw backlinkprofiel. Je kunt dit doen met behulp van verschillende SEO-tools zoals Google Search Console, SEMRush, of […]