Als B2B-bedrijf weet je dat Google Ads een krachtige tool is om potentiële klanten aan te trekken. Maar hoe zorgt Google ervoor dat de juiste advertenties op het juiste moment getoond worden? Het antwoord ligt in de complexe, maar interessante Google Ads veiling. Hoe kun je als B2B bedrijf optimaal profiteren van deze kennis om de concurrentie voor te blijven?
Hoe werken Google Ads?
Adverteerders kunnen bieden om hun advertenties te laten verschijnen wanneer iemand een specifieke zoekterm in Google invoert. Deze stappen gebeuren allemaal in een fractie van een seconde:
- Adverteerders creëren advertenties en bieden op specifieke zoekwoorden.
- Wanneer iemand een relevante zoekterm invoert in Google, activeert deze de ingestelde advertenties en begint de veiling.
- Alle relevante advertenties (die waarvoor een bod is ingesteld op de betreffende zoekterm) worden aan de veiling toegevoegd. Op basis van een combinatie van kwaliteitsscore en bod wordt bepaald welke advertenties worden weergegeven en in welke volgorde.
- De winnende advertenties betalen alleen wanneer ze worden aangeklikt door de zoeker die de veiling heeft gestart.
De aanpak van Kick Off Digital
We starten met het creëren van doelgerichte advertenties die de aandacht trekken en de boodschap van jouw bedrijf op de beste manier overbrengen. Maar we gaan verder dan alleen het maken van advertenties: we gebruiken verschillende targetingtechnieken om ervoor te zorgen dat jouw advertenties worden weergegeven aan de juiste doelgroep, op het juiste moment én op de juiste plaats.
Wanneer potentiële klanten relevante zoektermen invoeren in Google, worden de gemaakte advertenties geactiveerd en begint het veilingproces. We optimaliseren de biedingen en verbeteren de kwaliteitsscore van advertenties, waardoor jouw bedrijf een voorsprong krijgt op de concurrentie.
Een kwalitatieve advertentie wil niet meteen zeggen dat dit de duurste advertentie is. Met een lager bod maar een betere kwaliteitsscore dan de concurrent, kun je met jouw advertentie op de top van de pagina komen te staan in de zoekresultaten. Door de campagnes zo goed mogelijk in te richten, kunnen we uiteindelijk zorgen voor lagere kosten per klik (CPC). Meer klikken tegen een lagere prijs? Daar gaan we voor!
We volgen de prestaties van jouw advertenties nauwlettend en passen onze strategieën voortdurend aan om ervoor te zorgen dat jij het meeste uit jouw Google Ads-budget haalt! Lees meer over onze SEA-aanpak.
De Google Ads veiling
De sleutel tot het begrijpen van Google Ads ligt in de werking van de veiling. Wanneer potentiële klanten zoektermen in Google invoeren, wordt een complex proces in gang gezet waarbij adverteerders bieden om hun advertenties te laten verschijnen. Bij de veiling van Google gaat het niet alleen om wie het meeste biedt. Nóg belangrijker is de kwaliteit van de advertenties. Dat wordt ook wel de kwaliteitsscore genoemd. De kwaliteitsscore is een cijfer tussen de 1 en de 10 en is gebaseerd op drie pijlers: de verwachte klikfrequentie (CTR), advertentierelevantie en gebruikerservaring.
Laat Kick Off Digital jou helpen met een Google Ads strategie
Bij Kick Off Digital helpen we B2B-bedrijven om het meeste uit hun Google Ads-campagnes te halen. We zijn op de hoogte van de uitdagingen, kansen en trends op de Google Ads markt. Door een combinatie van diepgaande kennis van de Google Ads-veiling en op maat gemaakte campagnes, zorgen we ervoor dat jouw bedrijf opvalt tussen de concurrentie en de juiste doelgroep bereikt. En dat doen we met het zo goed mogelijk inzetten van jouw Google Ads budget.
Wil je meer weten over hoe we jouw B2B-bedrijf kunnen helpen met Google Ads? Laat je adviseren door de SEA-experts van Kick Off Digital!