Moet ik nu spelfouten maken van Google?

Wat wil Google nou? Een foutloze tekst die bijdraagt aan de gebruikerservaring, of woorden met fouten erin omdat die toevallig een hoger zoekvolume laten zien? Als B2B marketingbureau lopen wij vaak tegen deze vraag aan. Tijd voor antwoorden! Lees mee als ook jij nu eens wilt weten wat de beste aanpak is om goede SEO-content te schrijven.

What’s in a name – De rol van de juiste spelling in zoekmachineoptimalisatie

Google probeert altijd de intentie van de gebruiker te begrijpen, ook als er spelfouten worden gemaakt. Dat geldt ook voor Engelse woorden die zijn ingeburgerd in het Nederlandse taalgebruik. Dat noemen we leenwoorden. Als mensen bijvoorbeeld zoeken naar “marketingtool”, begrijpt Google dat ze op zoek zijn naar informatie over marketingtools, zelfs als er “marketing tool” in de zoekbalk wordt getypt. Maar vergeet niet: het is nog steeds belangrijk om de juiste spelling te gebruiken voor zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dat komt doordat Google’s algoritme rekening houdt met de relevantie en kwaliteit van de inhoud. Als je de juiste spelling gebruikt, vergroot je de kans dat Google je content beter begrijpt en dat de pagina dus beter wordt geïndexeerd.

En hoe zit het met de gebruikerservaring?

Een goede spelling draagt ook bij aan een betere gebruikerservaring. Wanneer gebruikers informatie zoeken op het internet, willen ze vaak snel en gemakkelijk relevante resultaten vinden. Door de juiste spelling te gebruiken in je content, maak je het voor gebruikers eenvoudiger om jouw content te vinden en, nog belangrijker, te begrijpen. Dat leidt tot een positieve ervaring voor de gebruiker, wat op zijn beurt vaak resulteert in een hogere betrokkenheid en meer terugkerende bezoekers op je website. Het vermijden van spelfouten verhoogt niet alleen de geloofwaardigheid van je content, maar het toont ook zorgvuldigheid en professionaliteit, wat natuurlijk een positieve indruk achterlaat.

Kortom: foutloze spelling draagt niet alleen bij aan een effectieve SEO-strategie, maar verbetert ook de gebruikerservaring op je website. Kies dus altijd voor de juiste schrijfwijze!

Laat het schrijven van je content over aan Kick Off Digital

Je bent bij Kick Off Digital omringd door specialisten, waaronder gepassioneerde copywriters! Ons contentteam begrijpt het belang van juiste spelling en grammatica en de invloed ervan op zoekmachineoptimalisatie en gebruikerservaring. We zorgen er samen voor dat jouw content opvalt en communiceert met jouw publiek, mét de juiste marketingtools (of was het nu marketing tools 😉?). Samen een bakkie doen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *